تبلیغات
گروه كوهنوردی پامچال تاكستان (تات) - فوایدورزش-
گروه كوهنوردی پامچال تاكستان (تات)
طبیعت سبز حق همه انسانهاست.
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من



پیرشدن به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها ورزش است. اما آیا ورزش می تواند واقعا پیری را آهسته کند؟ یا اینکه ورزش فقط به سالم تر شدن در زمان حال کمک می کند و عملا به خودی خود تاثیری بر پیری ندارد؟

رابطه پیر شدن و ورزش سوال خوبی است. تا همین اواخر بود که می شد دلایل قوی را ارائه کرد که ورزش تنها با پیشگیری از بیماری هایی مثل بیماری قلبی و دیابت از طریق کاهش وزن بر پیر شدن تاثیر می گذارد. اماعقیده ها در زمینه تاثیر ورزش بر پیری کم کم تغییر کرده است. به نظر می رسد ورزش فواید بیشتری از صرفا متناسب ساختن بدن و کاهش دادن وزن دارد. در واقع، اکثر مکان هایی که ( موسوم به مناطق آبی) در آن افراد طولانی تر و سالم تر از حد متوسط زندگی می کند، در زندگی روزانه شان سطوحی از ورزش دیده می شود. مطالعات نشان داده است که طول تلومر( معیاری برای عمر سلول) در دوقلوهایی که ورزش می کنند در مقایسه با دوقلوهایی که ورزش نمی کنند بلندتر است. به علاوه، ورزش با امید به زندگی بیشتر مرتبط است. به عبارت دیگر، ورزش ممکن است تاثیر ضد پیری خودش را داشته باشد. ورزش علاوه بر سالم و متناسب نگاه داشتن افراد می تواند فرآیند پیری بدن را آهسته کند. ورزش نه تنها به جوان ماند سلول ها یاری می رساند، بلکه دامنه وسیعی از فواید ورزش وجود دارد که در عین مبارزه با پیری احساس جوان تر بودن را ایجاد خواهد کرد.

منبع : http://longevity.about.com/od/lifelongfitness/f/exercise-slow-aging.htm

نویسنده: دکتر مارک استیبیچ – 27 ژوئن 2009

ورزش کنید

مدارک در این مورد بسیار زیاد است؛ افرادی که ورزش می کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی کنند به طور متوسط عمر طولانی ترین دارند. طبق چندین مطالعه ای که انجام شده است، فعالیت بدنی منظم خطر بروز بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی انواع سرطان ها و افسردگی را کاهش می دهد. ورزش حتی ممکن است باعث تیزی ذهن در ایام پیری شود. ده دقیقه فعالیت خوب است مادامیکه این فعالیت مجموعا به حدود 2.5 ساعت ورزش معتدل در هفته برسد.

از DNA تان محافظت کنید

وقتی پیر می شویم، انتهاهای کروموزوم ها – بنام تولومرها- کوتاه تر می شوند. این مسئله افراد را نسبت به بیماری آسیب پذیرتر می سازد. ممکن است فکر کنید کاری از دست شما بر نمی آید، اما تحقیق جدید چیز دیگری می گوید. در یک مطالعه پایلوت، تغییرات سبک زندگی باعث تقویت آنزیمی شد که  طول عمر تلومر را افزایش می دهد. مطالعات دیگر هم نشان می دهند که برنامه غذایی و ورزش می توانند از تلومرها محافظت کنند. پس عادت های سالم ممکن است پیری را در سطح سلولی آهسته کند.

نقل از   http://newfarid.blogfa.com 

افزایش سن
فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی با حفظ قدرت عضلانی و انعطاف‌پذیری مفاصل كمك می كند تا آثار ناشی از افزایش سن كمتر شود.
ورزش در سنین مختلف
اكثر افراد ـ در هر سنی كه باشند ـ از ورزش بهره‌های جسمی و ذهنی مختلف می‌برند، ورزش علاوه بر بهبود كلی انعطاف‌پذیری، قدرت و استقامت، منافع متفاوتی برای افراد با گروه‌های سنی متفاوت دارد. در كودكان، ورزش به پرورش استخوان‌ها و عضلات قوی كمك می‌كند، توازن و هماهنگی حركتی را بهبود می‌بخشد و نوعی سرگرمی هم است. در بزرگسالان، ورزش، خطر بیماری‌های قلبی را به حداقل می رساند، در افراد مسن، ورزش، فرایندهای همراه با پیری ـ مثل كاهش تراكم استخوان ـ را كند می‌كند و این افراد را قادر می كند تا مدت بیشتری توانایی حركت خود را حفظ كنند.http://www.boali.com




نوع مطلب :
برچسب ها :
          
سه شنبه 9 خرداد 1391





پیوندها
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :